In de Consumentengids juli/augustus 2007 van De Consumentenbond stond een special over ooglaseren, met als doel de consument beter zicht te geven op ooglaserklinieken. De Consumentenbond heeft bij dit onderzoek echter enige zaken uit het oog verloren. Dit blijkt ook uit de uitspraak van de rechter in de zaak, die door één van de beoordeelde klinieken was aangespannen tegen de Consumentenbond.

2007-07_Consumentenbond special ooglaserenOok Correct Vision had toegestemd om te worden beoordeeld op haar prestaties. Helaas heeft de Consumentenbond gemeend ons te moeten beoordelen als ‘matig’, ook al blijkt dat de medische, oogheelkundige en technische aspecten van Correct Vision uitstekend zijn. Onze behandelende oogartsen zijn allemaal BIG geregistreerd en vakbekwaam. Bij Correct Vision kunt u terecht voor alle vormen van refractiechirurgie en bovendien is de laserapparatuur up-to-date.

Waarom toch een lage waardering?
De Consumentenbond heeft Correct Vision een lage waardering gegeven vanwege de ‘matige kwaliteit van de informatievoorziening’. “In de ideale kliniek word je goed geïnformeerd over de ingreep, is er een externe onafhankelijke klachtenregeling en spreekt het voor zich dat de huisarts op de hoogte wordt gehouden”, aldus de Consumentenbond over informatievoorziening.

We denken dat niet genoeg duidelijk is geworden, dat Correct Vision dezelfde filosofie heeft als de Consumentenbond. In Alkmaar vinden we, dat de klant er op mag en moet rekenen dat de beste resultaten nagestreefd worden met zo klein mogelijke risico’s. Daarbij behoort de klant optimaal geïnformeerd te zijn. We vinden het de plicht van elke behandelaar om vóór, tijdens en ná de ingreep duidelijk te zijn over alle aspecten ervan.

Daarom staat onze onlangs vernieuwde website vol met belangrijke informatie. We geven daarin advies over de diverse soorten behandelingen, de eventuele nadelen en mogelijke complicaties. Ook noemen en gebruiken we de informed consent formulieren (om toestemming te geven voor de operatie) en vermelden we de mogelijkheden van onafhankelijke klachtenprocedures. Bovendien informeren wij na de behandeling altijd uw huisarts over uw veranderde medische situatie.

Visie
Bij Correct Vision is die visie niet nieuw: al vanaf 1992 verzorgen we maandelijks voorlichtingsavonden en als een van de weinige refractieklinieken in Nederland hebben we alle behandelingen ook echt ‘in huis’. Bovendien komt één van de oprichters van de werkgroep refractiechirurgie, het huidige Nederlands Gezelschap voor Refractiechirurgie, uit onze groep oogartsen in Alkmaar. Met andere woorden: openheid, kwaliteit en resultaatgericht werken, liggen ons al 15 jaar na aan het hart.

Welzijn
We benadrukken dat het welzijn van uw ogen onze hoogste prioriteit heeft en dat u als klant het recht heeft om alles over de behandeling te weten. Tenslotte vertrouwt u uw kostbare ogen aan ons toe.
Overtuig uzelf van de kennis en kunde van Correct Vision. Niet voor niets durven we te zeggen: ”Ooglaseren doe je in Alkmaar”.

Download hier de special over ooglaseren van de Consumentenbond (500 kb).